~Aprils perspektiv ~ Kapitel 2

Förra Kapitlet:

”Men det har du ju gjort många gånger” sa jag förvånat, hon blev aldrig såhär glad över en resa.

”Ja, men inte utan någon vuxen & du ska följa med!” skrek hon.

”Chels..” sa jag men hon avbröt mig.

”Vi kommer ha det sjukt kul, jag kan väl komma till dig imorgon så kan vi börja planera!”

”Chels lyssna, Mamma kommer aldrig gå med på att vi åker iväg själva” sa jag med sorg i rösten

”Nä det kommer hon aldrig, men jag har en idé” jag vände mig om och Wish stod där och log.

______________________________________________________________________________________________

 ”jag säger till din mamma att du ska sova här, så åker du iväg” sa Wish och log.

”Tack Wish, du är bäst!” skrek jag av glädje detta skulle bli min första resa utan en mamma som stod och tjatade på mig om vad som var fel.

”Vad händer April?” frågade Chelsey när jag tog upp telefonen igen.

”Jag får följa med, men mamma får inte veta något. Jag berättar allt imorgon så kom till mig vid ett. Puss” sa jag och log riktigt stort.

”Okej, ses babe, puss” sa Chelsey och la på. Jag gick ut till Wish och tog upp min kopp med varm choklad igen. Jag drack sakta, den var fortfarande varm. Wish log mot mig, hon förstod en alltid.

”Så hur hade du tänkt?” frågade jag, man visste aldrig vilka idéer Wish hade.

”vi ser först om din mamma åker iväg, och hur lång tid. Om det är mindre än den tiden ni ska vara borta så säger jag att du sover här, svårare är det inte” hon log sitt speciella, men vackra leende. Jag gick fram till soffan och kramade henne hårt, hon var bäst.

 

Jag tittade upp mot klockan, 09:13 jag var tvungen att gå upp. Jag började resa mig, men smärtan i revbenen var stor, jag lade mig ner och kasade sakta ner på golvet, jag tog tag i mitt skrivbord och reste mig sakta upp, Tur att jag hade fått tabletter mot detta tänkte jag. Jag gick till min lilla garderob och tog på mig enkla kläder innan Jag gick ut till hagen, jag skulle verkligen sakna Catelaya. Jag visslade och hästarna kom emot mig, jag klappade Catelaya saka över mulen och pussade henne snabbt. Jag hade inte mycket tid kvar tills Chelsey kom. Jag gick ut mot cykeln och började trampa hem.

 

”Hur har du tänkt?” frågade jag nyfiket.

”Vi ser ju när din mamma åker bort och sen beställer vi biljetter, skolan slutar ju om en vecka så det är inte så lång tid kvar Och vet du vad mamma och pappa skulle fixa?”

”nej” sa jag, hennes föräldrar gjorde allt för dom, dom hade hur mycket pengar som helst och dom fick nästan allt dom pekade på. Mamma jobbade mycket och fick lite över normal inkomst. Jag kunde få det mesta jag ville ha, men inte allt.

”Vi ska få bo på ett jätte fint hotell, många kändisar bor där och man kan shoppa mycket” sa hon och log, såklart att Chels tänkte på kändisar och kläder. Mamma skulle komma hem om en timme, jag visste inte hur jag skulle fråga för hon skulle antagligen misstänka något om jag började fråga massa.

”Och du är ju singel, så Kevin har en jätte snygg kompis som ska med” sa hon och log ännu mer.

”Ska din bror med?” frågade jag förvånat, hur skulle detta gå? Vi bråkade ju och han har inte ringt än, och det med att jag var singel var sådär rätt. Jag var inte singel, men vi hade en paus. Detta hade hänt förr och då ringde han alltid efter en vecka och sa förlåt. Alltid samma ursäkter, han skulle alltid förklara sig så att det blev jag som överreagerade och han hade gjort allt rätt. Det var bara sån han var, Chels och Kevin är väldigt olika, Han visade alltid på sitt sätt att vara på att han var rik medans Chels tyckte det var jobbigt att alla trodde att hon var en bortskämd unge som fick allt hon ville, jag gillade det, hon bad inte om så mycket heller.

 

 

”Hej gumman, jag är hemma” hördes en röst på nedervåningen. Vi hoppade snabbt upp från sängen och sprang nerför den vita trappan, mamma stod vid dörren och hängde av sig jackan.

”Hej” sa vi i kör, vi kollade på varandra och skrattade lätt. Mamma kramade oss båda och gick sedan vidare in till köket, hennes svarta långa hår hängde perfekt ner på ryggen. Vi gick tätt efter henne för hon kanske sa något om att hon skulle iväg då.

”Är ni hungriga?” frågade mamma med ett milt leende. Jag älskade när mamma log, hon gjorde knappt det längre inte efter pappas död, innan hade hon alltid ett leende på läpparna men det var bara ett minne nu. Hon hade alltid sett ovanligt ung ut, det gjorde hon fortfarande men efter att pappa gick bort såg man på en kort tid hur mycket äldre hon såg ut.

”Ja” sa Chelsey.

Vi satte oss ner på stolarna och såg på när mamma tog fram en stekpanna och började göra pannkakor. Hon ställde varsin tallrik med en rykande varm pannkaka framför oss, vi högg in direkt. Det smakade underbart gott.

”jo dagen efter du slutat skolan måste jag åka iväg i tre veckor, förlåt men det är jätte viktigt.” sa mamma med ett stelt leende. Jag fick anstränga mig för att inte skrika av glädje, jag kollade snabbt på Chels som log smått.

”Okej, det är lugnt, jag kan ju vara med Chels” sa jag och försökte låta normal. Jag åt snabbt upp min sista bit av pannkakan som nu var ganska kall.

”Tack för maten mamma, Den var jätte god men vi ska till Chelsey nu.” sa jag och log stort mot mamma, hon kollade på mig och nickade försiktigt. Vi gick ut till hallen och tog snabbt på oss skorna och jackan innan vi sprang ut från huset. Jag skrattade högt, detta skulle bli den bästa sommaren.

 

”Då kan vi vara iväg i en månad då?” frågade Chels och log med sina vita tänder. Jag nickade snabbt och log tillbaka.

”Okej, din mamma åker väl iväg snart igen i bara någon dag? För då kan vi packa” sa hon.

”Ja, om två dagar, hon blir borta hela dagen och natten” sa jag med ett litet leende. Chels nickade gillande. Min mobil vibrerade till i fickan, jag tog upp den och såg att det stod ” ”Kevin” på skärmen, Jag låste upp den och kollade på vad han hade skrivit.

”Hej babe, sorry för det som hände men om du stannat hade vi kunnat lösa allt. Så kan du komma imorgon så vi kan prata om allt. Puss” jag stirrade rakt ner i skärmen, vad skulle jag svara? Ville jag fortsätta såhär?

”April?” jag tittade snabbt upp från mobilen och möttes av Chelseys bruna ögon, hon kom fram till mig och sneglade på min mobil. Hon spärrade upp sina ögon och jag låste snabbt min mobil.

”April..”

”Ja?” frågade jag osäkert.

”Smsar du med min bror” sa hon stelt, vad skulle jag svara?

______________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni än så länge? Och vad kommer April svara?

Justin kommer inte senare, men det är ganska bra att veta vad som händer innan ju :)

Kommentera gärna!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback