~Aprils perspektiv ~kapitel 3.

Förra kapitlet:

”April?” jag tittade snabbt upp från mobilen  och möttes av Chelseys bruna ögon, hon kom fram till mig och sneglade på min mobil. Hon spärrade upp sina ögon och jag låste snabbt min mobil.

”April..”

”Ja?” frågade jag osäkert.

”Smsar du med min bror” sa hon stelt, vad skulle jag svara?

______________________________________________________________________________________________

 Jag ville säga ja, han var min pojkvän. Men samtidigt tänkte jag inte förlåta han och hans dumma ursäkter denna gången.

”Nej, det är en annan som heter Kevin” svarade jag och log. Nu skulle han bara bli ett minne. Hon nickade och vände sig till datorn igen, antagligen hade hon nöjt sig med svaret.

”April, jag har hittat två lediga rum dagen efter vi slutat skolan, flyg, Mat, Dricka och allt sånt ingår” sa hon och log världens största leende.

”Jag får se hur rummen ser ut!” skrek jag och studsade till andra sidan av den stora sängen. Rummen var stora och sjukt fina, det fanns bara en säng men det var också jätte stor. När man kom in kom man till en liten hall, sedan till höger var köket och vänster en stor toalett med bubbelbadkar, rakt fram från hallen var det öppet till ett lagom stort vardagsrum, det fanns även en dörr in till ett stort rum med en stor garderob och dubbelsäng, och en dörr ut mot balkongen. Utsikten var vacker, Man såg poolen och bakom den var havet. Jag skulle älska det stället.

”Det är inte det finaste, men vi hittar inget annat om man beställer såhär sent, så det blir bra. Du och jag kan ju dela säng och det får killarna också göra” sa Chelsey och skrattade till vid tanken. Jag kollade snabbt på klockan och såg att den var halv åtta.

”Chels..” sa jag stressat.

”ja?” svarade hon.

”Min buss gick precis, mamma kommer bli tokig om jag inte kommer hem till middagen!” halv skrek jag. Chelseys blick förändrade direkt, Hon visste också att min mamma var jätte noga på tider.

”Men Kevin Kan köra dig? Jag går och frågar nu” sa hon och sprang ut ur rummet, Chelsey seriöst? Var du tvungen, nu när han bara skulle bli ett minne. Hon kom lika snabbt in i rummet med sin bror i hälarna. Han granskade mig uppifrån och ner & nickade snabbt. Jag gav Chels en sur blick innan jag reste mig upp från sängen och gick snabbt mot hennes bror. Han log smått och nickade gillande på huvudet. Jag sprang ner för den långa trappan och möttes av två små hundar. Jag klappade dom snabbt och gick vidare mot dörren. Jag ställde mig vid motorcykeln och väntade otåligt på hennes bror.

”Värst vad du har bråttom” sa han allvarligt och kollade på mig. Jag vände blicken från hans ansikte, jag tänkte inte svara. Han tog fram en hjälm och gav den till mig, jag satte snabbt den på mig och satt mig bakom Kevin, han började köra hem till mig.

 

”April…” jag gick snabbt av från motorcykeln och lade hjälmen på den. Jag gav han en sista blick innan jag började gå mot dörren, Men jag kom inte så långt innan jag kände någon ta tag i min hand. Jag vände mig snabbt om och Kevin kollade rakt in i mina ögon.

”Vi måste prata” sa han utan att släppa min blick.

”Vi har inget att prata om, det ända du ska göra nu är släppa mig och åka hem” sa jag bestämt och drog mig ur hans grepp. Jag sprang in i huset och hann precis stänga dörren innan mamma kom emot mig.

”Vem är han?” sa hon kallt.

”Chelseys bror” sa jag ointresserat.

”Varför körde han hem dig? Och varför höll han fast dig?” sa hon irriterat.

”Jag missade bussen & han undrade bara en sak, Godnatt mamma” sa jag och började gå upp för trappan. Jag orkade inte med alla hennes frågor just nu.

”April, du kommer ner nu och äter, du kan inte bara gå ifrån mig sådär” halv skrek mamma, hon var väldigt irriterad det hördes på lång väg. Jag fortsatte att gå upp för trappan och smällde igen dörren in till mitt rum. Jag slängde min väska på golvet och bäddade ner mig i sängen, jag orkade inget just nu.

 

Jag vaknade av att min dörr öppnades, mamma kom in och satte sig i min säng.

”April, jag accepterar inte ditt beteende som du visade idag och maten står på bordet, du får värma den själv. Jag åker till kontoret och gör klart det sista nu” Hon böjde sig ner mot mig och pussade mig mjukt på kinden. Jag kände en tår mot min kind och kollade chokat upp på mamma. Hon grät, det var första gången jag såg henne gråta på åtta år. Jag lade sakta mina armar runt henne och hon smällde inte bort dom, hon lät mig dra in henne i en hård kram.

”April, jag vet inte vad jag ska göra. Jag saknar han” sa hon mellan snyftningarna. Jag klappade henne sakta över hennes lockiga svarta hår.

”Mamma, vi båda saknar han..” jag kunde inte hålla in mina tårar längre, det var både av glädje och sorg. Jag var glad att mamma grät, att hon visade sina känslor, men saknaden av pappa var för stor.

”Jag har jobbat mycket den senaste tiden, och när jag kommer hem i sommar så ska bara du och jag hitta på något” sa hon och log, och denna gången var hennes leende äkta, Jag log tillbaka. Hon reste sig sakta upp och tog tag i min hand. Jag följde efter henne ner till köket.

”Vill du ha varmchoklad?” frågade hon mjukt. Jag nickade och log, detta var min gamla mamma, hon som alltid var glad och inte hade tusen regler för sin dotter, Det var såhär hon var när pappa fanns. Hon ställde en kopp med varmchoklad framför mig och satte sig mittemot.

”Så vad säger du om en shopping dag imorgon?” sa hon och log.

”Ja, det skulle vara kul” sa jag och nästan grät för mamma hade börjat komma ur sitt skal.

När hon druckit upp sin varmchoklad tittade hon upp mot klockan och hennes ögon spärrades upp.

”Jag måste gå till jobbet” sa hon stelt och gick bort till diskmaskinen och satte in koppen. Hon försvann snabbt ut till hallen och jag hörde ett snabbt hejdå innan dörren smälldes igen. Jag kollade chokat ut mot vägen, hur kunde hon gå tillbaka till sitt gammla jag så snabbt? Jag gäspade stort och såg att klockan var 22:45, lika bra att ta en dusch och packa till skolan imorgon tänkte jag och började sakta gå upp mot mitt rum.

 

Jag vaknade av min klocka som ringde, sakta gick jag upp från sängen och in till min garderob. Jag tog ett par enkla kläder och sminkade mig snabbt. Jag sneglade mot klockan 07:20. Min buss gick om 10 minuter, jag sprang nerför trappan och tog ett par skor, min jacka och väskan innan jag sprang ut från dörren och låste. Jag gick rast bort mot busshållplatsen och väntade på att bussen skulle komma.

 

10 minuter av lektionen återstod, jag kände att min mobil vibrerade i fickan och tog försiktigt upp den.

”Hej gumman, jag kan tyvärr inte shoppa idag. Puss mamma” stod det. Såklart att detta hände, som alltid. Jag skrev ett sms till Chels ”hej älskling, shopping idag? Puss” Jag tittade upp och möttes av min lärares stränga ögon.

”April, du vet vad jag tycker om det där. Jag tar din mobil tills imorgon” sa hon och ryckte min mobil ur händerna på mig.

______________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni? I nästa kapitel är Justins perspektiv, om ni vill läsa det kommentera då!


Postat av: hanna hoflin

sv; självklart! :) inlägg eller meny? :)

Svar: inlägg :)
I love you & it's killing me:

2012-12-03 @ 21:35:33
URL: http://iwnfy.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback