~Justins perspektiv ~Kapitel 6.

Förra kapitlet:

”Kom nu” sa han och sträckte ut sin hand. Jag tog tag i den och vinglade till men han fångade mig. Han flinade smått innan vi gick in igen.

”Var bor du?” frågade han och log sitt fina leende. Jag svarade tyst och han hjälpte mig uppför trappan. 


Jag knackade försiktigt på tjejens rum och efter ett tag hörde jag tunga steg innanför dörren.

”Ja” sa en nyvaken tjej irriterat och kollade surt på oss.

”ehm, din kompis somnade där ute så jag skulle bara hjälpa henne in” sa jag och log försiktigt mot henne.

”Okej, tack” mumlade hon och tog tag i den blonda tjejens arm. Jag av henne en sista blick innan jag började gå mot vårt egna hotellrum. Hon var söt den blonda tjejen, och hon verkade inte bry sig om vem jag var. Antagligen visste hon inte eller så brydde hon sig inte om kändisar. Jag knackade hårt på dörren och Ryan öppnade. Jag gick in och såg att dom börjat packa upp.

”Killar, ska vi titta på en film?” sa jag eftersom jag inte var trött var det en bra idé. Chaz gick snabbt in och satte i en skiva i dvd:n medans jag hällde upp godiset i en skål. När jag var klar hade dom redan startat filmen och jag satte snabbt skålen på bordet. Jag kollade mot tv:n och såg att jag redan sett den filmen.

”Killar, jag går och lägger mig” sa jag och gäspade. Dom nickade utan att släppa blicken från tv:n.  Jag började gå i den långa hallen innan jag kom till min dörr, jag öppnade den och steg in. Det var kallt i rummet, jag tog av mig kläderna innan jag bäddade ner mig i den svala sängen.

 

Jag gick ut till poolen, det var riktigt varmt idag. Jag kollade mig snabbt runt för se vart Chaz och Ryan höll hus men såg dom inte någonstans. Jag fortsatte att gå och såg den blonda tjejen som satt utanför hotellet igår. Jag gick snabbt fram till dom och lade min saker på en solstol bredvid henne.

”Det är väl okej att jag sitter här” frågade jag och log mot henne.

”Visst” svarade hon tillbaka och log innan hon vände ansiktet mot solen igen.

”Förresten, tack för att du hjälpte mig igår”. Jag nickade snabbt på huvudet och tog på mig mina solglasögon innan jag lutade huvudet mot stolen.

 

”Ska du bada med oss eller ska du sova hela dagen?” frågade någon. Jag öppnade snabbt mina ögon och såg en ganska brun tjej med långt brunt hår. Jag log smått mot henne och såg sen att det var den blonda tjejens kompis.

”Nä, jag orkar inte” sa jag och lutade mig bakåt igen. Hon blonda kände på vattnet försiktigt med ena foten och hennes kompis hade redan simmat iväg. Perfekt tänkte jag. Jag reste mig sakta upp och gick snabbt fram till henne innan jag tog tag runt hennes midja och hoppade i vattnet med henne. Jag simmade snabbt upp och såg en smått sur tjej. Jag flinade mot henne och satte mig på kanten.

”Vad heter du?”

”April” svarade hon och log smått.

”Fint namn, vilka är du här med?” frågade jag intresserat.

”Chelsey” sa hon och pekande på tjejen längre bort i poolen.

”Och Kevin & Isaac” Sa hon och pekade mot två killar som satt under ett parasoll. Jag nickade mot henne.

”Du då?”

”Va?” frågade jag och tittade oförstående på henne.

”Vilka är du här med?” frågade hon igen.

”Chaz och Ryan, det är mina bästisar” sa jag och log smått. Hon nickade och kollade bort mot två killar som pratade med några tjejer.

”Vad är det?” frågade jag och hon vände snabbt huvudet mot mig.

”Inget” sa hon och försökte få till ett leende som mest blev en grimas. Jag trodde inte henne, man såg tydligt att något var fel men om hon inte ville berätta så behövde hon inte.

”Justin!” jag vände mig om och såg Ryan och Chaz som gick en bit bort. Dom Sprang fram till oss och gav mig en glass.

”Tog det er en halv timme att köpa glass?” frågade jag och förvånat. Ryan började skratt smått.

”Nej, vi träffade lite personer som vi började prata med” sa han och hade ett leende på läpparna.

”Detta är April” sa jag och la handen på Aprils axel. Dom nickade och granskade henne uppifrån och ner.

”April” skrek Chelsey. Hon vände blicken mot Chelsey och öppnade sin mun men stängde den snabbt igen.

”Jag måste äta nu” sa hon tyst och jag nickade innan hon gick iväg. Hon tog på sig en tröja innan hon sprang iväg mot Chelsey. Chelsey viskade något i hennes öra och hon skakade på huvudet och man såg en rosa nyans på hennes kinder.

”Justin” jag kollade snabbt mot Chaz och kollade undrande på han.

”Vi tänkte också gå och äta nu, eller ska du stå här och drömma hela dagen?” sa han och flinade mot mig. Jag följde efter dom och kollade mig runt omkring men såg inte April någonstans. Hon var faktiskt väldigt söt.

 

                                                     

 

”Är du säker på att han inte är någon för dig?” frågade Chelsey. Jag himlade med ögonen och suckade högt.

”Ja, jag är inte intresserad av han och man kan inte bli kär första gången man ser en person” sa jag irriterat.

”Titta inte på mig så April, och det var faktiskt andra gången du såg han” sa hon och flinade. Jag smällde till henne på armen, hon kollade runt omkring innan hon tog upp massa gräs och kastade i mitt hår.

”Hey! Chels nu ska du få igen!  Skrek jag och började jaga henne, jag tog tag i henne arm och kände hur jag föll bak med henne framför mig. Vi ramlade snabbt över kanten till poolen och kom under vattnet. Jag simmade snabbt upp och hoppade upp på kanten. Chelsey kom snabbt upp efter mig och började skratta jätte högt, och jag när jag såg hur hon såg ut började jag också skratta. Folket som gick förbi kollade konstig på oss, men vi brydde oss inte, det var så vi var.

Vi började gå till stället där vi skulle äta, och såg killarna en bit fram. Vi sprang snabbt fram till dom och dom vände sig om. Dom granskade oss uppifrån och ner innan dom kollade på oss konstigt. Chelsey började skratta och jag log mot henne.

”Vad har ni nu gjort?” frågade Kevin surt.

”Vi har i alla fall kul” sa jag och satte mig ner vid ett bord. Isaac slog sig ner bredvid mig och jag gav han en förvånad blick.

”Vaddå, får jag inte sitta här?” frågade han och log.

”Jo” sa jag och vände blicken mot menyn.

”Du är snygg när du ser ut såhär också” sa han och flinade. Kevin gav honom en blick som kunde mörda, men Isaac visste ju inte att jag var Kevins flickvän och Kevin ville inte säga något så då fick han skylla sig själv

”Isaac, för helvete” röt Kevin surt, Isaac blev snabbt tyst och jag log försiktigt mot han.

”April” jag vände mitt huvud och möttes av dom vackra bruna ögonen som tillhörde Justin. Jag ställde mig upp och gick fram till han.

”Hej” sa jag och log. Han kom närmare och gav mig en kram.

”Ska du också äta här?” frågade han. Jag nickade och vände huvudet mot vårt bord.

”Ni kan ju sitta med oss” sa jag och kände hur mina kinder blev varma. Antagligen såg ag ut som en tomat.

”visst, men den där killen ser lite sur ut” sa Justin och pekade försiktigt mot Kevin. Jag skrattade till.

”Bry dig inte om han, beställ ni mat och sätt er sedan hos oss” sa jag och började gå iväg. Jag satt mig ner på min plats igen och sneglade bort mot Justin.

”Ny kille?” frågade Isaac och gav mig en förvånad blick. Jag kollade bort mot Kevin och såg att han var riktigt arg.


Förlåt för ett jätte dåligt kaitel, men har haft två prov idag och flera läxor denna veckan.. 
Kommentera!

Postat av: Linnea

När kommer nästa kapitel?
Hur länge har du haft bloggen?

Hur lång novell tänker du skriva ?

Svar: Jag vet inte, ska skriva snart så antagligen kommer det ut i helgen.Inte så länge, kommer inte ihåg när jag började skriva.

jag vet inte hur lång den kommer bli, jag skriver bara och jag på ungefär vad som ska hända. så jag får se hur lång den kommer bli :)
I love you & it's killing me:

2012-12-15 @ 09:42:07
Postat av: Majaa

Nu blev det allt många killar för April, ooooh. Haha nä, men asbra! Meeer, du får allt ta och skriva nu ;)

2012-12-16 @ 20:04:49
URL: http://onedirectionfanfiiction.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback