~Aprils perspektiv ~ Kapitel 29.

Förra kapitlet: 

Jag tar ännu en jordgubbe från fatet, som jag innan ställt in på soffbordet, och kollar på Justin.

”Varför lämnade du mig bara sådär på hotellet?” Innan jag svara hans fråga tar jag ett djupt andetag.

”Jag… Jag är inte rätt person för dig Justin. Jag kommer bara att såra dig och dina beliebers och jag vill inte det” Han ger mig en förvånad blick.

”Hur kan du såra oss, vad menar du?”

”Jag vet inte, det är bara… jag vet inte om jag skulle klara av allt detta…” säger jag och gör en gest mot honom, som han inte verkar förstå.

”Jag skulle nog inte klara av allt som kommer med om man dejtar en kändis, all hat och att alla får reda på saker om en. Att man inte kan ha sin relation hemlig utan att alla vet om vad som händer, att det blir stora rubriker om man bråkar och en massa falska rykten” förklarar jag för honom, när jag äntligen har hittat rätt ord.

Han läger sin hand på mitt knä, och då känns det som att allt kommer att bli okej. Att vi kan lösa det tillsammans.

”Vi kommer ta oss igenom det, tillsammans” precis vad jag trodde han skulle säga, men det otroliga är att jag verkligen tror på hans ord.

Jag brukar inte tro att det kommer att bli okej när någon säger det så, sorgen efter min pappa har inte blivit lättare utan jag har bara lärt mig att inte visa den och leva så.

 Den är fortfarande lika svår som dagen då han gick bort.

”Allting kommer att bli bra” säger han och börjar sjunga på låten ”Be alright”

 

När han avslutar den underbara låten har jag ett stort leende på läpparna, jag böjer mig snabbt fram och pressar våra läppar samman och det är nog det smartaste jag gjort på länge.


 

 

 

Jag tar en hårslinga och snurrar den runt fingret.

”Justin, jag gillar dig verkligen, mycket. Men du förtjänar en tjej som är lika perfekt som dig, en som ser bra ut, är rolig och är, ja perfekt” Mumlar jag mot hans bröstkorg, som rör sig upp och ner när han andas.

Efter kyssen lade jag mig ner bredvid Justin, i denna lilla soffa med mitt huvud på hans bröstkorg.

Han hade då placerat sin arm runt mig.

”Du är perfekt för mig” säger han och pussar mig på huvudet. Det är inte lönt att säga emot honom, jag har inte energi till det.

Annars är jag väldigt envis, men jag har precis kommit hem.

Jag tar upp fjärrkontrollen och sätter igång tv:n, mitt huvud blir tyngre och jag känner hur jag håller på att falla i en djup sömn.

 

 

Eftertexterna rullar på den andra filmen och Justin är på väg att ställa sig upp, men det tillåter inte jag och drar ner honom i soffan igen.

”April, jag måste åka. Det är ganska sent” säger han och jag kan se på hans blick att han inte vill åka.

”Stanna här över natten om du kan, mamma jobbar nog sent tror jag”

”Är det okej då? För jag har ledigt ett tag nu så jag ska ingenstans” förklarar Justin.

Jag nickar som svar till hans fråga.

Sakta reser jag mig upp och drar Justin med mig.

”Vi går till mitt rum istället” säger jag och tar med mig skålen, som det tidigare lade jordgubbar i, till köket och ställer den i diskmaskinen.

På väg upp till mitt rum tar Justin tag i min hand, utan att släppa den. Föst stelnar jag till men slappnar sedan av, så farligt är det väl inte? Vi går in i mitt lilla rum.

Direkt slänger Justin sig på min ganska stora säng, som vi båda lätt skulle få plats i.

Jag lägger mig ner bredvid honom och han lägger direkt armen om mig, försiktigt närmar jag mig honom och lägger mitt huvud på hans bröstkorg.

Jag kan höra hur hans hjärta slår i en jämn takt.

”Det är en sak jag undrar” börjar Justin på sin fråga. ”Varför är ditt rum ganska litet när ni har andra som är större?” Frågar han och stryker med sin hand över mitt hår.

”Detta var mitt första rum, pappa och jag fixade det och sen när jag blev äldre ville jag inte lämna det. Det har så många minnen av honom, förstår du?”

Justin svara inte utan jag känner att han nickar.

Sakta vänder jag mig om och kysser passionerat Justins läppar, han placerar ena handen om min midja och den andra på min rumpa.

Ett litet fniss lämnar mina läppar under kyssen när jag märker var hans andra hand är placerad.

Mina händer vilar mot hans bröstkorg, men det får dem inte göra länge. Justin rullar runt så att han är över mig, men inte med hela tyngden.

Då förflyttar jag mina händer till hans hår istället.

Hans läppar masserar mjukt mina och Justin böjar dra av min tröja, men tyvärr måste vi pausa kyssen i en sekund för att han ska få min tröja över huvudet. Han slänger den snabbt på golvet och där hamnar även hans tröja.

Justins läppar letar sig nedför min hals och han placerar försiktigt en hand på mitt ena bröst.

Ett lågt stön lämnar min mun.

”Hallå!” hör jag nedifrån, snabbt rullar jag bort från Justin, vilket inte går så bra eftersom han är över mig, och drar på mig min tröja igen.

Snabbt fixar jag även till mitt hästsvansen på mitt huvud, som hunnit bli rufsigt, jag lägger pekfingret framför min mun för att visa att Justin skall vara tyst.

Utan att behöva vänta länge på svar från Justin går jag ner till min mamma som precis kommit hem.

”Hej mamma! Jag trodde att du skulle jobba” säger jag och ger henne ett litet leende. Hon skakar på huvudet.

”Jag var ute och åt med Justins mamma, hon är riktigt trevlig. Har du ätit och har Justin åkt? Frågar hon.

”Ja” svara jag henne och hon ger mig en undrande blick.

”Ja, på båda frågorna”, egentligen vet jag inte varför jag ljuger om att han har åkt. Men jag vet också att hon absolut skulle förbjuda oss ligga i samma säng och kanske till och med i samma rum.

”Jag går och lägger mig nu” säger mamma och går fram till mig, hon pussar mig på pannan och rör sig sedan mot sitt rum som är på nedanvåningen, vilket är tur då hon inte kan höra mig och Justin.

Med snabba steg skyndar jag mig upp till Justin igen, Noga stänger jag dörren efter mig.

Jag vet att mamma sover ganska tungt och hon kommer aldrig upp till ovanvåningen på nätterna, så det finns ingen risk att hon hör oss, men jag ser ändå till att det är noga stängd för säkerhetens skull.

”Du kan sova här om du smyger ut genom fönstret innan mamma vaknar imorgon, det är lätt, jag har gjort det innan” säger jag och kollar undrande på honom, av hela mitt hjärta hoppas jag att han kommer att stanna. Han nickar och gör en gest att jag ska komma och lägga mig igen.

”Tänk om hon kommer upp hit och ser mig i natt då?” frågar han tyst när jag lagt mig tillrätta.

”Det gör hon inte” Efter den meningen fortsätter vi där vi slutade innan. Justins läppar rör sig över min hals igen.

 

 

 

Jag puttar försiktigt till Justin, utan något resultat. Oroligt kollar jag på klockan, min mammas klocka ringe rom en halvtimme och då måste Justin vara borta.

Med mer kraft puttar jag till honom, så att han tippar över sängkanten. En duns hörs och ett fnitter lämnar min mun.

Jag har ingen tanke på att min mamma kan höra dunsen.

Justin slår irriterat upp sina ögon och möter min blick. Hans ansiktsdrag blir meddetsamma genast mjukare.

Ett stön lämnar hans mun när han ska resa sig och råka få syn på klockan.

”Mamma går upp och exakt…” Jag sneglar hastigt på klockan. ”tjugofem minuter” säger jag och ger honom en god morgon kyss som han besvarar.

Jag hjälper honom att samla ihop kläderna som han sedan tar på sig.

Justin ställer sig vid fönstret och jag följer honom dit.

”När kommer du tillbaka?” frågar jag honom.

”Idag kanske, jag ringer dig sen” säger han och ger mig en sista kyss innan han hoppar ut genom fönstret och landar på taket.

”Hoppa ner där på garaget och sedan ner på marken” säger jag samtidigt som jag pekar vart han ska gå. Justin går osäkert mot garaget och hoppar ner på garagetaket istället precis innan han försvinner ur sikte ger han mig en slängkyss.

Plötsligt känner jag mig inte så trött längre utan går ner till köket. På vägen ner hör jag min mammas klocka ringa, efter några få sekunder stängs den av och dörren till hennes rum öppnas.

”God morgon” säger jag artigt.

”Är du redan uppe?” frågar hon trött, men piggnar snabbt till. Jag nickar och går ut till köket där Zion sitter tyst och väntar på att få mat.

”Åh, hämtade du hem honom igår?” frågar jag min mamma, inte för jag vet när hon skulle ha tid för det men han var inte här när jag kom hem. Hon nickar. Jag sätter mig på huk och tar upp honom i famnen.

”jag har saknat dig lillen” viskar jag till honom och får en blöt puss till svar.

Mamma öppna kylskåpet och tar ut frukost medans jag placerar mig på en av de fyra barstolarna. Jag sätter upp mitt hår i en hästsvans så att det inte ska vara i vägen.

”Så…” Börjar min mamma. ”Justin lämnade visst aldrig igår” säger hon och tittar på min hals. Jag försöker se vad hon tittar på men tyvärr kan man inte se sin egen hals.

”Du har ett rött märke på halsen” förklara hon och jag blir genast röd som en tomat i huvudet.

”Hade ni s…” Börjar hon irriterat säga men jag hinner avbryta henne i tid.

”Nej, mamma! Verkligen inte!” utbrister jag och bli ännu rödare i huvudet.

”Du…” börjar hon, jag kan inte urskilja vilket tonläge hon har, om hon är arg eller inte.

 


Vad kommer Aprils mamma att säga? Om ni vill få reda på det måste ni kommentera!

 

Minst 2 kommentarer till nästa kapitel!


Postat av: Agnes

Så där ja! Nu är länkbytet uppe! Tog ett tag..

2013-06-14 @ 08:08:14
URL: http://fames.se/justinbiebers
Postat av: Maria :*

jätte bra kapitel

2013-06-15 @ 17:30:33

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback