En ny novell

 
 
Hope har allt, hon är populär, den självklara ledaren och hon kan få vad hon vill. Hennes leende kan få vilken kille som helst att smälta, men bakom allt det perfekta gömmer sig mörka hemligheter.
Dagen då hon träffar den mystiska killen förändrar hela hennes liv, hon dras ner i en djup grop som bara blir djupare för varje dag som går, hon gräver sig ner utan att ha en endaste aning om det. Han sätter hennes liv i fara, och livet blir fyllt av skräck, samtidigt som hennes dagar är räknade. För varje sekund som går närmar hon sig sitt sista andetag, hur ska hon någonsin kunna förklara hemligheterna som bara blir mörkare och fler, de ökar ständigt med en sådan kraft att hon knappt har koll på dem längre, de blir henne vardag, och hur ska hon komma upp ur denna skräckfyllda grop som bara blir djupare?
Allt hon försökte göra var att ge sårade personer en andra chans, hon försökte göra världen till en bättre plats att vara på. Istället blev det tvärtom, hon blev en del av festerna, drogerna, och det kriminella.
Hon ändrade sida helt, gick från den ljusa sidan till mörkret.


Denna har jag börjat skriva på, men jag har inte kommit på ett namn än. Har även ingen design, eller header. Men vad tycker ni om det som jag skrivit?
Jag har fyra kapitel klara, så jag kan lägga ut dom så fort jag har fixat ett namn till novellen, en header och design. Tyvärr är det nu så att jag är jätte dålig på de sakerna så vi får se hur det går.

Vad tycker ni om den än så länge? Vill ni läsa den?

Postat av: Ylva

Den värkar awesome kommer heltklart läsa den!!!

2013-10-13 @ 00:03:48

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback